Etykieta wartości – Andrzej S. Nartowski

335
views

Szanowny Czytelniku, jeżeli szukasz poradnika dobrych manier, nie bierz tej książki do ręki! Ona jest dla tych, którzy znają dobre maniery. Nierzadko znają je już od pokoleń. Nie ma tu porad, jak wiązać krawaty, dobierać spinki do mankietów, zegarki do garniturów, na ile guzików zapinać marynarkę, ani jak jeść bezy. O tym już pisuje liczne grono Autorów. Ekspertów dobrych manier mamy więcej, niż dobrych manier.

Po wojnie, kiedy Polska wkroczyła na trakt awansu społecznego, na łamach Przekroju dobre maniery krzewił z powodzeniem Demokratyczny Savoir-Vivre. Wtedy nie było biznesu, upaństwowiono przemysł i handel. Dzisiaj biznes jest, lecz za to Polskę ogarnia kryzys wartości. Za mało w niej zaufania, za dużo kłamstw, arogancji.

Książka adresowana jest do środowisk gospodarczych. Sednem biznesu jest transakcja, sednem transakcji porozumienie stron, sednem porozumienia – wzajemne zaufanie. Etykieta może wspomóc zaufanie, przysłużyć się porozumieniu. Na tym polega kreowana przez nią wartość. Autor wskazuje, na czym ta wartość polega i jak ją spożytkować.

Andrzej S. Nartowski – prawnik, historyk, publicysta. Krakus, ale anglofil. Zaczynał jako asystent UJ, później dziennikarz: Polskie Radio, Gazeta Krakowska, Przekrój, Twój STYL. Laureat nagród za publicystykę międzynarodową i ekonomiczną. Weteran rynku kapitałowego. Członek organów spółek handlowych. Wydawca i naczelny niezależnej jeszcze Gazety Bankowej. Wieloletni prezes Polskiego Instytutu Dyrektorów. Członek Honorowy Giełdy. Stały współpracownik Gazety Giełdy i Inwestorów Parkiet. Ekspert corporate governance. Autor podręczników dobrych praktyk spółek giełdowych. Prowadzi blog Andrzej S. Nartowski o corporate governance.

W 2015 roku wyróżniony tytułem Człowiek Corporate Governance.

https://ksiegarnia.difin.pl/swieta-2019/etykieta-wartosci